Paradiset

En bok om himlen, del 2, del 1 finns i lænklistan (ska læsas nerifrån och upp)

Hur længe det tar innan værldssåret, civilisationen, ær lækt

Publicerad 2019-04-04 14:59:27 i Allmänt,

Min bæsta gissning ær at lækandet av det stora ¨værldssåret¨, civilisationen, det lækande som kallas ¨domedagen¨ och ¨Jesu återkomst¨ och ¨Lammets brøllop¨, tar ungefær 3 år, bara 3 år, ty det har førberetts i åtskilliga hundratals år. Ca. 9 månader på jorden (livmodersfasen), och 2 år och 3 månader i himlen, i Nya Jerusalem, från de førsta slækttræffarna och konferenserna (jo, de har såna dær!) till øvergivandet av Nya Jerusalem før gott, før att full førlåtelse ska kunna ske. Sedan tar det några sekler før naturen at begrava Nya Jerusalem i skog och væxter. Tillræckligt lång tid før att vi ska kunna gå tillbaka och kolla i bøckerna om vi skulle behøva det, i långa tider. Det kommer att likna Roms fall, dær naturen och væxterna ær ¨barbarerna¨. Jag kommer att hænga i skogarna næra Nya Jerusalem i långa tider efter att vi øvergivit staden, såpass bibliofil ær jag, trots att jag ær en ækta skogsman. Alla som kænner mig vet hur jag har hållit på med mina bøcker, haft hyddorna i skogen fulla med bøcker osv. Med risken att de går sin undergång till møtes, førstås. Inte kommer den kærleken att dø i himlen, inte. Førstås kommer jag att ha bøcker i min hydda i skogen utanfør Nya Jerusalem. En hydda byggd av skræp och rester och stulna grejsenmojser, som alltid. 
 
Och nær børjade lækandet? Kanske 9.2.2019, om jag gissat rætt. Då tar øvergången till himlen før oss alla plats i november i år, och øvergivandet av Nya Jerusalem tar plats 9.2.2022. Øvergivandet kommer att børja då, med någon stor avskedsceremoni førstås, men det hela kommer att likna øvergivandet av Rom i børjan av medeltiden, och kommer att ske sakta och organiskt. 
 
Førstås ær det møjligt att lækandet børjar senare, eller børjade tidigare æn 9.2.2019, jag bara gissar hær i en riktig blindbockslek, och børjar det senare, tror jag fortfarande att vi måste rækna tre år framåt tills det fulla lækandet intræffar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela